monalisas

Dagen D, dusch och kläder på!

Publicerad 2011-01-04 12:47:15 i Allmänt,

Efter en snabb akut uppläggning av sjuåringens byxor hoppade jag in i duschen och då var klockan 12.30 ca. Schamponerade med ett volym och stylingschampoo från Toni & Guy och så peeling och rakning av ben, här var det lite stressigt. Efter detta lotion och så börja med sminkning. Vi hade bestämt att barnen skulle kläs klockan 13.30, vigseln var vid 15.00 men här blev det lite rörigt då min mamma hade strukit kläder och lagt i ordning som blev bortslarvade då det strömmade till en hel del folk efter 12.

Lösögonfransarna var svåra men gick till slut och eyelinern höll på att gå åt skogen. Sist håret som jag satte massa volymmousse i från Toni & Guy och sen tuperade lite. Satte upp luggen fluffigt och sprayade med samma märke som tidigare. Här funderade jag på att ha utsläppt eftersom min då blivande man gillar det men i sista sekund svepte jag upp håret bak och tog en tygros och fäste på, ville gärna ha rosen i håret, ja det blev kalasbra helt enkelt.

Innan håret försvann mitt halsband och jag sprang i hela huset i underkläder, brydde mig verkligen inte då om vem som såg eller inte haha. Min älskade man hittade det i min garderob, det hade ramlat ner på golvet och så här i efterhand kan jag säga att det hade verkligen inte varit lika fint utan halsbandet för det var en av prickarna över alla i, i min utstyrsel.



Himla nöjd med resulatet och roligt att Kristina tog denna bild så man ser så fint hur håret såg ut.

Stressigt värre med klänning på och mina hälinlägg som försvann, här fick jag hjälp att sätta i rosa servetter i tårna för att stoppa skorna lite, ligger mellan 38-39 så det blir lite konstigt ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mona-Lisa

Kreativ idémakare med hundra idéer och lite till, häng med i mitt liv med färg och form och pyssel. Våga vara kreativ!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela